Hoe Arte Viva de wereld verovert met deurstrips

maandag 11 april 2016 10:25

Het begon voor Rob Marcus 16 jaar geleden op een zolderkamertje. Inmiddels verkoopt zijn bedrijf Arte Viva in 65 landen deurveiligheidsstrips. Nu wil hij voet aan de grond krijgen in Chili.

              

                                                                                       WINNER 2015 

Het was een moeizame weg van de zolderkamer naar een veiligheidsstripimperium. Marcus heeft na zijn studie veel gereisd en voor diverse internationale bedrijven gewerkt.

Het product van Arte Viva is vrij simpel: plastic strips die je over de scharnierkant van een deurlijst plakt. Voor ongeveer 16 euro voorkom je zo dat kinderen hun vingers tussen de deur krijgen. “Ik heb het idee voor de deurstrips gekregen van een groep uitvinders en besloot dat met Arte Viva te gaan exploiteren. Maar ik merkte al snel dat de Nederlandse markt simpelweg te klein was.”




Hij schreef zich in voor het Oranje Handelsmissiefonds, een initiatief van ING, KLM, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken, in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Doel van het fonds is om mkb’ers te helpen bij het internationaal uitrollen van hun product. Arte Viva werd verkozen tot één van de tien winnaars.

Het hele artikel lezen ? Klik hier 

Sluiten